logo-lessavonniers
Dit jaar gaat de vakantie naar de camping Les Savonniers in Saint Projet. Na een drukker wordende camping Les Fruits du Passau hebben we besloten om nog wat kleiners te zoeken en zijn uitgekomen bij deze camping. We zijn van zondag 13 juli 2014 tot en met vrijdag 1 augustus 2014 weggeweest. Hieronder het verslag.

Zo 13 juli

De auto stond klaar en om 8.15 reden we weg uit Almere naar St. Desiré. Afstand 830km. Onderweg veel regen en met een eerste stop op 450km en een tweede op 650km waren we om 16.30 op onze bestemming. Iets meer dan 8 uur reistijd dus dat is prima. Alleen door Parijs was het wat drukker. Verder viel het reuze mee. Bij Bart en Edith kregen we kamer 2. Een erg ruime en zeer verzorgde kamer dus dat was prima.
Na wat bijgekomen te zijn schoven we om 1900 aan het diner. Was weer erg lekker en ivm de regen binnen at Marion op onze kamer :-(
's Avonds voetbal gekeken tot de verlenging. Toen lekker gaan slapen.

Ma 14 juli

Zon beetje bewolkt 28gr
Rustige dag. 's Ochtends ontbijt en verder beetje gezwommen in het nieuwe zwembad en geluierd. 's Avonds lekker gegeten met een overheerlijke wittechocolade mousse. Rond 2200 naar bed. Morgen reizen we 390km verder naar het zuiden.

Di 15 juli

Wederom reisdag. Dag met 30gr en stralende zon. Na ontbijt om 10 uur vertrokken naar Saint Projet. Afstand 390km en even voor 2en waren we er. Na keuze maken voor tentplek, rondleiding hadden we om 4 uur de tent staan. Ab dank voor de hulp !
Camping is ruim, rustig en zeer  verzorgt. Eelco en Ineke ook erg aardig en attent dus het gaat vast goed komen de komende weken hier.
's Avonds aten we in Saint Projet. Een jaarlijks dorpsfeest (marché gourmand) waar het hele dorp naartoe komt en gasten welkom zijn. Was erg gezellig en lekker.

Wo 16 juli Met Ab 's ochtends wezen fietsen. Erg mooi hier en ook leuke klimmetjes. Daarna zwemmen en vakantie houden. Niets doen dus. Om half acht begon de borrel met lekker stokbrood/zalm die om achten overging in BBQ met salades. Erg goed allemaal en erg lekker bereid. Het werd een lange gezellige zit. Om 12 uur sterren kijken en daarna naar bed.

Do 17 juli

Vandaag gaan we kanoën in Saint Antonin Noble Val op de rivier Aveyron. Samen met Ab, Ingrid, Tim, Jesse, Marijke, Rinske en ik hebben we 11km gekanoëd. Het was fantastisch. Lekker kanoën, zwemmen, spetteren, touwslingeren en rotsspringen van een kei van 6 meter hoogte! Even slikken ennnn plons ;-)
Bij terugkomst Marion opgehaald om naar de Le Clerck te gaan voor wat boodschappen en wat te eten. Er zou om 8 uur vanavond ook disco zijn bij tent Loots. Wij waren 10 over negen terug en Rinske kon nog aanhaken. Nu is het half elf en ligt iedereen in bed. Het is nog lekker buiten dus ik zit nog ff voor de tent :-)

Vr 18 juli

Vanochtend lichte sluierbewolking. Best wel lekker ;-)
De rest van de dag veel wind en zon. Vandaag beetje gezwommen en Marion is gaan fietsen op MTB. Raakte wel de weg kwijt en kreeg ook nog knal band. Denk dat remblok band kapot gesleten heeft. Hetzelfde gebeurde met vorige band dus straks beter naar de stand van de remblokken kijken. Ab en Ingrid vandaag gepakt, want die gaan morgen weg. Vanavond zijn we bij Lac Parisot gaan eten. Vers gesneden friet met hamburger. Was lekker.
Nu elf uur en dus bedtijd. Het spookt aardig buiten....humm

Za 19 juli

Vandaag een bewolkte dag wat erg goed uitkwam. Jesse en zijn moeder vroegen ons mee te gaan naar een klimpark in Najac. Dat leek Rinske wel leuk, dus om twee uur stonden we aan de start. Na uitleg konden we beginnen met de blauwe route, daarna rode en zelfs de zwarte. Wauw die was pittig. Zweette peentjes van inspanning en had de hele avond spierpijn...pfff
Om half zes waten we klaar en na een traktatie ijsje, bezoekje aan de Lidl en InterSport (voor buiten/binnenband) in Villefranche waren we om zeven uur terug op de camping voor het diner.
Het diner start altijd hier met een borrel en snack/hapje om half acht en loopt door tot elven of nog later...Rond tienen zijn de aanwezige kinderen nog gaan zwemmen in het verlichtte zwembad  spannend !

Nu twaalf uur: welterusten.
Flitsen in de lucht: onweer of vuurwerk ? Voor de zekerheid de tentramen waterdicht gemaakt.

Zo 20 juli

28-22gr bewolkt regen
Vannacht flink onweer en regen. Nu in de ochtend gewoon weer 28gr en bewolkt. Lekker.
Vandaag na ontbijt naar markt in Saint Antonin geweest. Was erg druk, gezellig, maar voor Marion te veel. Op de terugweg nog in Caylus gestopt om kerk te bekijken. Er was oom nog een kleine brocante met oude troep Daarna naar camping en tussen de buien/onweer nog gezwommen. Die avond weer lekker meegegeten met Eelco, Ineke en Suus. (Indische keuken: kippensoep, rendang?smoor met rijst en groenten, bolletje citroen ijs met cheesecake)

Nu elf uur: regen, wind, dus bedtijd.
Welterusten.
Morgen nog past buitjes volgens de voorspelling en daarna twee weken mooi weer  kom maar op !

Ma 21 juli

Regen, zon, bewolkt, wind, 20-24gr
Afgelopen nacht veel regen gehad. Jammergenoeg deze ochtend ook Rinske sliep tot elven uit ! Begin van de middag zijn we, Rinske en ik, naar de Phosphatérieres gereden in Bach een plaatsje op 15km afstand van de camping. Er was een speurtocht en we daalden af in een mooie kloof van 30m diep. Bij terugkomst nog gaan zwemmen en daarna lekker relaxen tot aan het eten van half acht.
Nu tien over elven. Harde wind buiten, veel sterren, geen bewolking, morgen weer een stralende dag. We hebben weer erg gezellig en lekker gegeten. De risotto met 'slavink' was erg lekker met als toetje pannacotta  mjammie.
Trusten....

Di 22 juli

Mist, bewolkt, zon 20-30gr
Ai vanochtend wakker en er hing een flinke mist. Na het ontbijt trok deze open en werd het warmer. Marion is gaan hardlopen en ik ben daarna gaan fietsen naar LaPopie. Totaal rondje van 70km. Bij terugkomst Marion in de stres. We krijgen buren op de camping en volgens ons was ons beloofd dat we zo vrij zouden blijven staan. Blijkt dus niet zo te zijn  nu maar hopen dat het goed gaat.

Na een borrel bij Nico en Carla zijn we pizza gaan eten in Limogne. Was erg lekker.

Wo 23 juli

28gr, zon, wolk
Vandaag weer een goede zonnige dag. Vanochtend besloten om te verkassen. Na ontbijt, gezwommen en gras gemaaid te zijn zijn we rond enen gaan verkassen op de camping naar een rustiger plek.  Om drieën was alles weer ingericht op de nieuwe plek en zijn Rinske en ik boodschappen gaan doen bij de LeClerck. Om vijven waren we terug en om zessen zijn we eten gaan maken in de buitenkeuken. Was gezellig, Nico en Carla waren er ook.
Om achten klaar met eten en tijd voor wat internet en nu koffie. Het is nu negen uur.

Do 24 juli

33gr, zon, licht bewolkt Vandaag warme dag. Rinske wilde niets doen (geen kasteel) dus ben ik gaan fietsen naar Saint Antonin. Leuke tocht en wat extra klimmetjes uitgezocht. De middag lekker gezwommen en verder vakantie gehouden. Nu bijna half zeven. Nog uurtje luieren (:-)) en dan aanschuiven voor borrel en BBQ....fijn ! Nu 23:59. Het was lekker en zeer gezellig. Eelco, Ineke en Suus: top geregeld !
Vr 25 juli 18gr regen onweer Vandaag foute dag. Vanaf ontbijt tot twee uur regen :-( Toen weggaan met auto naar Villefranche voor Notre-Dame en boodschappen. In het centrum was het droog en scheen de zon :-) Rond half zeven terug, eten gemaakt en gegeten in de camping keuken. Nu bakkie koffie en straks bijtijds naar bed. Morgen hopelijk beter weer....

Za 26 juli Droog, zon, wolken, 28gr Mistig. De zon probeert er nu doorheen te komen. Het is tien uur. Ontbijt is op, Rinske slaapt nog en Marion is rondje hardlopen met Carla en Nico. Even na elven waten ze terug. Moe maar voldaan. Carla had het wat zwaarder gehad :-( Na brunch en afscheid van Rinske d'r vriendinnen Evy, Kimo en Emma zijn we om enen naar Saint Cirq LaPopie gereden. Erg leuke wandeling naar boven en alle ateliers/boutiques werden bekeken. Nu half vijf terug op camping en tijd voor pamplemousse en een chipje/nootje. Vive la France. Straks om half acht borrel en eten. Ben benieuwd wat we vandaag krijgen. Dat is hier altijd een verrassing maar tot nu toe erg goed bevallen. Ik ook nog even gezwommen, Rinske naar de WiFi en Marion wat sieraden gepruts (positief bedoelt). Nu bijna zeven uur....nog even van avondzonnetje genieten. Vanavond weer lekker en gezellig gegeten en gedronken. We hebben ook eigen distilleer geproefd; 45%. Doperwtensoep, kalfsvlees, kokos met choco snippers en limochella en koffie. Elf uur: bedtijd
Zo 27 juli Zon, 30gr, licht bewolkt. Vandaag warme dag. Acht uur opgestaan en ontbeten. Rond elven stukje gefietst en twee keer verkeerd gereden. Tocht werd dus ietsie langer; rond enen terug. Na lunch zijn Rinske en ik om drie uur naar Puylagarde gereden en naar de paarden koers geweest. We hebben ons er twee uur vermaakt. Er was genoeg vertier :-) Bij terugkomst zwemmen en nu klaar voor de borrel en table d'hôtes om half acht. Het was weer lekker. Eelco lag ziek op bed, maar eten was voortreffelijk. Lekkere amuse, voorgerecht, eend als hoofdgerecht en chocolade toetje. Mjammie. Verder aangevuld met rode wijn en nog extra toetje :-))))) Nu heldere hemel met erg veel sterren zichtbaar omdat het hier zo lekker donker is. Half twaalf: welterusten.

Ma 28 juli Vanochtend bewolkt dus een doe dag. De wekker stond om acht uur omdat Rinske Grace ging uitlaten, de hond van Cor en Judith. Toen ze terug was hebben we samen ontbeten en zijn we naar het kasteel in Bach gereden. Jammer was dicht :-( dus toen zijn we naar Najac gereden. Erg mooie plaats met mooie kerk en kasteel. We hebben hier ook geluncht en alle winkeltjes/ateliers bekeken. Bij terugkomst is Rinske nog even gaan zwemmen en daarna zijn we boodschappen gaan doen voor avondeten. Het plan was kaasfondeau maar dat konden we niet vinden. Alternatief was BBQ met tiramisu en citroentaartje als toetjes. Net voor de BBQ begint het te regenen, dus tafel in de tent en BBQ onder de luifel. Prima ! Nu bijna negen uur, tijd voor koffie, cappuccino, limonade en het lijkt buiten te stoppen met regenen. De zon schijnt al even van ver weg in de tent ;-) Vandaag was Marion weer gaan fietsen. Nu brak de ketting....ooopf wat een pech. Gelukkig kwam ze Nico en Carla tegen met de auto en kon ze meeliften vier kilometer naar de camping.
Di 29 juli Bewolkt, droog, 16gr, weinig zon Vanochtend opgestaan en het was droog. Fijn. Het scheen afgelopen nacht flink geregend te hebben, echter heb ik daar niets van gemerkt. Eerste planning was om vandaag om twee uur naar kasteel te gaan, maar das lang wachten. Dus besloten om na lunch met Rinske naar Montauban te gaan. Stadje bekeken en daarna Decatlon bezoeken. Stadje was leuk met mooie kathedraal en kerken. De Decatlon was groot, erg groot. Nog ketting, fietsband en zadeltasje gekocht en Rinske een waterdicht horloge. Totale reis in auto vandaag was 130km. Nu weer terug op camping. Even neutje nemen :-) Rinske is nog gaan testen of horloge waterdicht is in zwembad :-) Om half acht aangeschoven bij borrel om daarna weer lekker aan te schuiven voor diner (courgette soep/risotto, worteltjes met kippenpoot met honing en nootjes en vele andere lekkere kruiden/ijs overheerlijk met oa perziken en koekjes) onder begeleiding van rode wijn. Afsluitend koffie. Alleswederom onder begeleiding van de uitbaters en de gezelligheid van mede camping genieters. Nu bijna half twaalf. Gaaaap. Welterusten.
Wo 30 juli De dag begon bewolkt en koud. Dus deze ochtend naar het kasteel Couang in Bach geweest. Voor dertien euro een hele rondleiding gehad voor ons drietjes. Was leuk om te zien. De oude monniken kerk, keuken en slaap/woon vertrekken uit de renaissance tijd. Jammer dat foto's maken niet mocht. 'S middags ben ik een rondje gaan fietsen van 42km met Paul en Thijs. Ai, die klimmen beide beter dan ik....pfff :-) Bij terugkomst zwembad en daarna middagborrel(nootje) en daarna met Rinske tafeltennis en jue de boule. Nu weer half acht. Lekker eten. Thais vandaag :-) word vast mjammie. En ja hoor; Ineke en Suus hadden voortreffelijk Thais gekookt. Soep, hoofdgerecht en toetje. Alles erg lekker. Het hoofdgerecht (rijst, sucadelappen Thais bereid) waren erg lekker. Alle restjes gingen op. Het was wederom erg gezellig aan tafel buiten. Ook Marion hield het vol. Top ! Welterusten.
Do 31 juli Warme dag. Vandaag inpakdag want we rijden morgen naar huis. Er is zaterdag regen voorspeld dus daar gaan we niet op wachten. Aan alle leuke dingen komt een einde en dat is op dat moment niet leuk ;-) In de loop van de dag opgeruimd en gezwommen. Rond half zeven naar meer van Parisot geweest om lekker te eten. Marion salade, Rinske burger met frites en ik de brushetta met frites. Erg lekker allemaal. Bij terugkomst nog een borrel gehaald bij Nico, Carla, Cor en Judith. Rond elven naar bed.
Vr 1 augustus Kwart over zeven opgestaan, gedoucht en spullen opgeruimd. Om half negen ontbijt en na betalen en afscheid nemen reden we iets voor tienen weg. De reis naar huis was 1153km en iets voor tienen waren we thuis. Twaalf uur over gedaan inclusief 2 keer tanken (ik was bij weggaan bijna leeg) en eten onderweg. Netjes dus. Parijs ging zeer soepelen alleen bij Lille een 45 minuten oponthoud door wegwerkzaamheden. Nu bedtijd. Morgen auto uitruimen en bende wassen en opruimen. Het was een zeer geslaagde vakantie vonden de meeste van ons ;-)
 Za 2 augustus

Broodje onderweg naar huis 12.40
Les Savonniers 1217,10
Tol terug: 9.00 + 19.40 + 13.90
Alles bijelkaar opgeteld komt deze vakantie op eur 2231.