turkije_vlagCorneliaDeLuxe1In de periode van 24 tot en met 31 oktober 2010 (herfstvakantie) zijn we naar Turkije geweest voor een nazomer vakantie. We zijn naar het hotel Cornelia de Luxe geweest in Belek. Een week van zonnen, luieren, zwemmen, lekker eten en lekker drinken.

zo 24/10
Even na 17.00 uur vertrokken we met de auto naar Schiphol. We parkeren op P3 "lang parkeren". Na het vinden van een plekje, redelijk vooraan, met de bus naar de vertrekhal 3 om in te checken bij balie 30. Dit verliep allemaal erg snel en we waren dus snel de douane door en konden een beetje rond gaan snuffelen. We hadden bewust extra tijd ingelast om de laatste keer dat Rinske dit allemaal gezien had ze erg klein was. Marion heeft nog parfum gekocht en na een bezoek aan de Mac waren we om 20.00 uur bij gate G3. Volgens planning zouden we om 19.45 boarden en om 20.45 vliegen. Het vliegtuig kwam echter pas om 20.30 aan, dus nadat de passagiers er uit waren, vliegtuig schoongemaakts was etc konden wij om 21.40 aan boord. Om 21.55 taxiën en om 22.10 de lucht in. Pfffff
Uiteindelijk dus flinke vertraging en na visum kopen, douane en koffers afhalen konden we eindelijk naar de bus die ons in 35 minuten naar het hotel bracht. Om 4.30 waren we daar en om 5.00 uur lagen we in bed. Best wel lang zo'n dag. Uiteindelijk 12 uur onderweg geweest van Almere Zondaghof naar Turkije Belek Cornelia de Luxe.

ma 25/10
Om 9.00 uur gewekt door de verbouwingen die buiten plaatsvonden. Ai....niet goed ! UIteindelijk tot 11 uur geslapen. De kamer was verder perfect, ruim, schoon, netjes etc echter het getimmer vonden we maar niets. Dus naar de receptie om een kamer wijziging te vragen. Dit was geen probleem. Wij alles even inpakken en zij verplaatsten alles van kamer 1340 naar 1515. Wij hebben vandaag lekker gegeten en vooral gezwommen in de zwembaden, zee en natuurlijk van de glijbanen. Die waren helemaal tof.
's Avonds van het buffet gegeten waar een erg uitgebreid aanbod was. Daarna naar het Moscow Kinder Circus geweest met aansluitend nog drankje en om 23.00 uur naar bed.

di 26/10
Om 10.15 werden we wakker, dus snel nog naar het ontbijt welke tot 11 uur open is. Ook ontbijt was goed geregeld. Na het ontbijt zijn we gaan zwemmen natuurlijk. Er was een dunne bewolking vandaga maar toch extra warm.
Voor de lunch pizza gegeten en verder vandaag: Rinske geknutseld, Johan shuffle board en bowling spel gespeeld en met zijn allen de bingo ! Geen prijzen vandaag..jammer.
Rinske is vandaag nog wel bij de dokter geweest. Bij het (binnen) zwembad stootte ze haar teen..au..velletje stuk wat aardig bloedde. Dus maar laten desinfecteren en verbinden. 's Middags mocht ze dus 2 uur niet zwemmen. Ach er was genoeg anders te doen. 's Avonds bij het buffet gegeten, kinder disco en bijtijds naar bed.

wo 27/10
Weer lekker geslapen. Tot uurtje of 9 echter na douchen en treuzelen was het toch weer 10.30 ontbijt...nog net op tijd..hihi
Na het ontbijt zijn we met de traktor + huifkar (pp 1 euro) naar Belek geweest en hebben daar rondje gelopen. Bj terugkomst gezwommen en 's avonds a la carte gegeten in het Florian internationale restaurant.
Om 21.00 uur mini disco en aansluitend theater "Beauty and the Beast". Deze ging niet door ivm de motregen. Dus binnen koffie gedaan waar ook de cast van het theater rondliep. Was erg gezellig. Rond 22.45 naar bed.

do 28/10
Vandaag begon met regen en bleek later de gehele dag aan te houden. Erg weinig zon vandaag. Deze ochtend heeft Rinske haar tand vakkundig verwijderd en loopt vanaf nu weer rond met een gat.
Ik ben vandaag nog wel in de zee gaan zwemmen wat wel lekker was. Verder een strandwandeling gemaakt, mini golf gespeeld (3e prijs) en natuurlijk gezwommen, maar vandaag in het verwarmde binnenbad.
's Avonds buffet met Japanse inslag en daarna mini disco, de prijsuitreiking en het theater "Beauty and the Beast". Dit was een voorstelling met een hard huildende Rinske...ze vond het een beetje eng.
Het is ondertussen weer erg helder geworden buiten, dus morgen hopelijk weer beter weer.

vr 29/10
De ochtend begon goed. Zonnig en dus gelijk lekker warm. Vanochtend roomservice besteld. Hebben we dat ook eens gedaan.
De rest van de dag gezwommen. Het weer was goed. 's Middags met bowlen nog 2e geworden.
Nu gaan we zo eten bij Tai Pen, het Thaise restaurant. Lekker en gezellig.leuk was het. Hebben ze leuk gedaan hier die restaurants in de verschillende stijlen.
De dansshow hebben we laten schieten, dus na de mini disco nog een koffie en rond 22.00 uur naar bed.

za 30/10
8.30 onbewolkt. Rond 9 uur ontbeten en darana de gehele dag aan het zwembad. Lekker hoor. Nu gaan we zo eten in het Turkse Nazar restaurant.
Was gezellig maar in begin wel vreemd. Zonder te bestellen stond de gehele tafel vol met hapjes. Daarna kwam het hoofdgerecht. Ik vond het wat minder maar smaken verschillen. Na het eten was er de mini disco en de Turkse avond in het theater met een Turkse dans voorstelling. Marion heeft deze avond bij de juwelier in het hotel nog een Rado horloge gekocht en een paar oorbelletjes voor Rinske. Dit alles voor eur 65. Geen geld voor een Rado ;-)
Rond 23.00 uur naar bed. Vannacht werd de klok een uur terug gezet en morgen gaan we naar huis. Volgens de informatie vertrekken we met de bus om 17.50 vanaf het hotel en zouden we om 20.30 terug vliegen naar Amsterdam. Pff...4 uur later dus dan de officiële planning.

zo 31/10
8.30 opgestaan. Tis weer een mooie dag. Bij de recptie langsgeweest om te vragen hoe laat we uit de kamer moeten: 12 uur. Willen we om 1700 uur uit de kamer dan moeten we eur 50 bijbetalen...dat beetje zonde voor als je aan het zwembad ligt. Wel een klein minpuntje van het hotel vonden we...of zouden alle kamers bezet zijn ?
Enfin..nu eerst ontbijten, dan inpakken en de spullen in de opslag laten plaatsen. Daarna nog lekker een hele middag zwembadderen en rond 1700 uur klaarmaken voor de terugreis. We konden gebruik maken van de douches in de "Courtesy" kamers.
De terugreis verliep goed. We werden echter wel een uur later opgehaald bij het hotel dus we hadden nog een uur extra kunnen zwemmen. De beste man had zeker zijn klokje niet verzet of de receptie had het verkeerd vermeld. Er stond namelijk bij dat we bij de tijden de zomertijden moesten aanhouden op zondag...wel vreemd maar a la dan doe je dat......en dan ben je een uur te vroeg..ook een manier om iedereen op tijd te krijgen ;-)
Na de busreis van een klein uurtje omdat we file hadden, konden we inchecken, door de douane en nog wat tax free spul kopen voor Marion d'r collega. We hadden hier een half uurtje voor...meer dan genoeg en we hoefden dus weinig te wachten hier. Om 20.00 konden we het vliegtuig in (wij gingen om 20.20) en om 20.35 vlogen we weg.
Omstreeks 23.30 landden we op Schiphol en om 00:05 waren we bij de auto. Om 00:35 waren we thuis en konden we naar bed.

Het was een lekkere week om zeker nog eens over te doen.....het hotel was meer dan goed, bijna perfect. Vriendelijke mensen, zeer goede service, goed schoongemaakt (toiletten's om het half uur), mooie een leuke shows in het theater, kinder animatie, alles inclusief, dus het eten in de `buffet` restaurant en snack restaurant maar ook de a la carte restaurants (behalve vis en thai die kosten eur 6 pp) die zeker aan te bevelen zijn.

Hieronder nog wat foto's van het hotel.